Keď už nie je čím upútať ...

Autor: Lenka Pitoňáková | 22.11.2012 o 20:55 | Karma článku: 8,81 | Prečítané:  569x

Nestalo sa to prvý raz a určite ani posledný, prišla nám domov kôpka letákov. Prehliadnuc ich počet, zbytočnosť a dokonca aj to, že veľká časť už má na prvej strane vianočnú tématiku - hoci do Vianoc je ešte ďaleko, niečo ma predsa zarazilo. Najmenší letáčik, ktorého autor (či už zo zúfalstva, alebo nedostatku kreativity) použil na zadnú stranu fotku nahej ženy.

 

S množstvom zvláštnych vecí (to sa týka nielen reklamy), som sa už zmierila. Nie preto, že by som zmenila názor. V niektorých prípadoch je proste jedno, koľkokrát vyjadrím svoju nespokojnosť, koľko blogov napíšem, ako dlho budem danú vec ignorovať. Individuálny protest jednej osoby si dnešný uponáhľaný svet väčšinou ani nevšimne. Žijeme v demokracii a to, čo väčšina toleruje, to sa bude robiť.

Len som sa zamyslela nad budúcim osudom letáčika v bežnej domácnosti:

  • splynie s inými väčšími letákmi a rovnako, ako bol s nimi do schránky vhodený, tak s nimi poputuje aj medzi odpadky
  • niekto sa možno zahľadí na ženu, no po chvíli už nebude zaujímavá a pokrčený papier bude odhodený do koša
  • niekto bude pobúrený, lebo reklama je proti jeho presvedčeniu
  • niekto zbadá nápis "Záložňa" a nebude mať ani dôvod papier otočiť, lebo ho to nezaujíma
  • samozrejme, niekoho môže letáčik zaujať, ale dosť pochybujem, že obrázok ženy ho presvedčí, aby danú záložňu niekedy navštívil.

Našla som v tomto svete ďalšiu zvláštnu vec. Tak, ako sa v mnohých piesňach dnes namiesto textu iba nadáva, aj reklama už dlhšie stráca svoj pôvab. Namiesto vtipného sloganu, žiarivých farieb, zaujímavého nápadu sa nielen malý letáčik, ale aj mnohé zábavné podniky rozhodli pútať pozornosť nahým ženským telom.

Neviem, ako zakončiť článok. Môžem sa obávať, aký šokujúci trend príde, keď tento druh reklamy tak povediac "zbežnie". Poviem však len toľko, že mi je ľúto, keď vidím, ako ženské telo stráca v očiach mnohých ľudí svoju hodnotu. Pod vplyvom reklamy si raz možno povieme: „Načo si vážiť niečo, čo sa dá bežne vidieť na každom rohu?“ Myslím, že obchodovať by sa malo len s vecami. Nahota možno upúta pozornosť, ale ľudská bytosť si zaslúži rešpekt a hodnota žiadneho človeka by sa nemala znevažovať nejakou reklamou.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Všade sú míny, dávajte pozor, kam šliapete. Oslobodzovanie Mosulu potrvá

Islamský štát nemá veľkú šancu ubrániť svoje najväčšie mesto. Zároveň nemá kam ujsť a civilistov berie ako rukojemníkov.

EKONOMIKA

Rumuni aj Bulhari sú na tom s dôchodkami lepšie ako Slováci

Oveľa lepšie vyhliadky má Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

KOMENTÁRE

Dráždenie čínskeho draka

Donald Trump si už stihol pohnevať Peking. Zrejme to nebolo nedorozumenie.


Už ste čítali?